måndag 12 november 2012

Där jag mår som bäst




Har firat kära brors födelsedag ikväll. Roligt var det men nu är jag så pigg så jag kommer helt säkert inte att få tag på nukkumatti på länge än..men vad gör det.. Är ledig på onsdag så jag får ha sovmorgon precis så länge jag vill då istället. 

Vi kikade på lite bilder från sommarstugan och jag fick en så stark längtan efter att vara där. Jag vill dit och tända ljus, mysa och fixa det där sista som ska göras. Att åka dit är fullt möjligt men renoveringen får nog vänta tills det blir vår igen. Farstun är kvar och lite små detaljer inomhus, men även ytterdörren skall bytas ut och huset målas och en hel massa annat. Kanske det är bra att det blir vinter så man får ladda upp energi inför allt som skall fixas nästa år.

Tänkte visa lite foton från stugan. Här nedan är när det sista av 70-talet försvinner. Dörrens speglar var målade gröna på ena sidan och orange på den andra sidan. Säkert en stor hit för 40 år sen, men jag kan fortfarande inte förstå hur någon faktiskt tyckte att detta var en briliant idé..


Skåpet i köket har stått där förut och handdukstäckaren hittade pappa på vinden. Bordet har också varit där sålänge jag minns, bara färgen som varierat.



Snart skall jag nog ta och åka dit nån helg och bara njuta. För det är precis det jag gör när jag är där. Njuter, blir nostalgisk och tänker på en svunnen tid.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar