måndag 8 februari 2010

Snart blir det varmt i hägnan :)

Dagens program var att börja på med slutarbetet samtidigt som det monteras in en luftvärmepump här hemma hos oss. Det först nämnda står fortfarande still och väntar på en våg av inspiration och motivation...
Men luftvärmepumpen är på plats och killarna fixar på med vad det nu är dom gör;)
Pyssel har det varit en hel del av senaste tiden. Förutom att måla lite olika saker och göra vändags kort så har jag pysslat lite smycken.
Det var hantverkarmässa här i vasa i helgen och smyckestillbehör fanns det massor av... Så lite material kom nog med mej hem och har bl.a. resulterat i ett armband i äkta ninna-stil:)




Här är ett annat som nog har varit färdig ganska länge men som jag inte har lyckats få kort av förrän nu..





Ett helt vanligt armband med flera kedjor och vad jag tycker liknar ett litet hallon som hänger fast i låset:)



Och nu väntar jag bara på att mina målade bricka och trälåda ska torka så jag kan ta lite bilder och visa er:)
Ha det bra!
Kram //Ulrika

(Ett litet tips: När man målat en bricka skall man aldrig, nej ALDRIG sätta den lodrätt och torka, inte hur trött och tankspridd man ens är..nepp för då rinner färgen ner och man får liksom gladeligen börja om från början morgonen efter. Tur att det man saknar i vanligt vett kom till i form av lite tålamod;) )


5 kommentarer:

  1. Neej va fina smycken du lagat! :) *gilla*

    Kram/ Madde

    SvaraRadera
  2. Vilka fina smycken!

    PS! Glöm heller inte dina nymålade alster ute på terassen över natten. Det kan snöa medans du sover ;)

    SvaraRadera
  3. Vilket gulligt hallon :)

    Dadde

    SvaraRadera
  4. Tack!:)

    He e bra me lite tips Erica så int man måst gör alla misstag själv;)

    SvaraRadera