måndag 5 mars 2012

Svärji


Hemma igen efter en tripp till Sverige för att hälsa på finaste Marängen.
Har aldrig varit till Uppsala förut, men Ia hade rätt..jag älskar staden!

Massor med gamla hus bevarade och lite betongklossar. Och domkyrkan, riktigt mäktig!
Det bästa med staden måste ändå vara alla mysiga cafér som var inredda som hemma hos en mommo.
Vem skulle inte älska det ;)

Blir nog tvungen att åka dit igen när det är sommar så jag får se Linnéträdgården i full blom. Såhär års så var bara orangeriet öppet men det var också riktigt intressant att få se.


Uppsala i all sin prakt men jag tror nog ändå jag skulle välja Sigtuna att bo i. Där är jag säker på att jag skulle trivas! Speciellt med en daglig kopp kaffe på café Tant Brun.


Men nu blir det nog sängen!

Ha en fin vecka

0 kommentarer:

Skicka en kommentar