söndag 2 september 2012

Stundars höstmarknad 2010


Så är årets höstmarknad på Stundars förbi för detta året. Blev en riktigt lyckad dag!
Fast Maria Maräng saknades oerhört mycket..



 Bättre bordsgrannar kan man knappast få än dessa två! Hallonsaft, torra skämt och vardagsfilosofi på en söndag är lite av vad dessa tjejer bjuder på ;) Passar perfekt för Ninna och Nela med andra ord! Nere till höger kan man se när Maria pimpar upp Bombade Bettan. 



 Mödrarnas hantverk.

Andra bloggare tog sig också till Stundars. Här säljer Carina och Camilla sina finfina hantverk allt från härliga betongvinflasksljushållare till fina kransar.


Camilla hade gjort häftiga väskhållare av störar med krokar upp i så att man kan fästa dem i taket. När vi får större sovrum ska jag ha en sån för mina sjalar, väskor eller annat. Är någon intresserad av en sån så kan man ringa numret nedanför. 


  Christina var på marknaden hon också. Där finns alltid en hel del att kika på. Har ni inte varit till hennes mysiga gårdsbutik ännu så tycker jag definitvt att ni skall åka dit och kika. Finns bl.a. mycket pärlor och annat för den som gillar att pyssla själv.

Nu ska jag läsa en stund och sen bums i säng, för imorgon börjar den nya skolan!
Ska bli spännande att se vad jag riktigt gett mig in på ;)


4 kommentarer:

  1. Jo, Marängen saknades. Våra skämt är inte torra. Cykeln heter Bella. Nu var det sagt!! Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon e alltid saknad fina Marängen! Nää givetvis e di int torra! Le me röven e ett synnerligen otorrt skämt ;) Nej nu e ja dum! Ni e hysteriskt roliga båda två! :)Förlåt, he va ju Bella, int Bettan! Ja skäms! kram!

      Radera
  2. Är det lagligt att vara så där söta som du å Sneelis? Puss på er! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säkerligen, alla mina vänner e ju lika söta och till ditt, mitt och allas stora förtret har ju ingen polis kommit och arresterat oss för sötheten än ;) puss

      Radera