tisdag 3 mars 2009

kärlek i luften

Idag har varit en underbar dag! Vi fick göra en liten brudbukett i stickmassa i skolan, med vilka blommor vi ville ha. Givetvis blev jag tvungen att se efter hur en vit och gammaldagsrosa bukett skulle se ut eftersom jag lite velat ha en sån själv. Resultatet blev riktigt bra, tror nog att de är de färgerna jag vill ha sist och slutligen. Men det har ändrat många gånger förrut så förrän den dagen är här hinner jag säkert ändra mig flera gånger om..
Här har jag just börjat och håller på med manschetten.
Blommorna blev rosa cymbidium, vit freesia, vit nejlika och lite viburrnum.
Här är jag nästan färdig, håller på och limmar fast murgröneblad på undersidan.
Varje vinkel är viktig..
Och här är resultatet, färdigt att kila iväg till kyrkan.
Sambon blev rädd då jag visade buketten och nynnade på bröllopsmarchen
när han kom hem.. Är det verkligen ett bra tecken?!:)


Det blev nog minsann lite bröllopsfeber här hemma nu,
kan inte vänta tills den dagen kommer.
Hoppas iaf att någon annan gifter sig i sommar, skulle
vara roligt med lite bröllop och romantik nu! Nela..någon?:)
Hoppas ni också har haft en underbar dag!

Nu skall jag kila iväg och äta lite tårta..


3 kommentarer:

  1. Hahhaaa!! Perfekt! :P Ja fick tyvärr int lika bra respons på bukettin ja... "Ska vi fara no tå?" fråga ja åv Daniel... "Nä" tyckt an... "Men efter matin tå?"... "Nä" tyckt an. :( Vilken tråkig fästman ja har!

    SvaraRadera
  2. Hah ja tror he e na fel på teje Danielan ja! vem sko int vill spring raka vägen ti kyrkon tå man har så fagra brunetter som vi?! Å humoristiska icke att förglömma!:)

    SvaraRadera
  3. Men vilken underbar bukett! Kan tänka mig att det blev lite feber;)

    Vilka fina loppissaker du fyndat också!

    Skön söndag!

    SvaraRadera