lördag 28 februari 2009

var är solen idag?




Då är sportlovet snart slut. Hela veckan har varit lite kaos med massor att göra, men nu är jag äntligen ledig. Tänkte åka till föräldrarna och fortsätta med projekt köket idag. Har även haft lite planer på att åka till en ny öppnad gårdsbutik här i byn. Vet fortfarande inte riktigt vad det finns där, men det skall jag ta reda på!:)

Skulle gärna vilja ha någonting nytt till vardagsrummet, eller kanske tvärtom. Någonting gammalt, men nytt för mig. Hittade en gammal spiklåda i uthuset igår som jag aldrig sett förut, en helt underbar en. Men nu skall den tömmas och putsas så tror jag bestämt att den får flytta in hit. Men jag skulle vilja ha någonting mer också..usch detta begär:)

Har faktist hunnit vara en del på olika loppisar på sistone och hittat lite små saker. En del riktigt fantastiska saker faktist. Som spetsarna högst upp, de är mina stora favoriter! Fick dem riktig riktigt billigt också. Det finns så mycket man kan göra med spets, förutom att bara ha dem framme som prydnad.

Här är en flaska jag faktist fyndade i byns antikbutik. Inte heller den var dyr. Den var nedsatt med mer än hälften och blev t.o.m. 5 euro billigare än en likadan men mycket mindre som vi har. Den har även sambon tyckt om så jag var helt enkelt tvungen att köpa denna när jag hittade den. Nu är bara problemet att hitta det perfekta stället åt den. Helst skulle det vara ett soligt ställe så man skulle se hur bucklig och vacker den är.




Sist och även minst en liten ljusstake format som ett hjärta. Ett litet men underbart loppisfynd för en euro.



Ha en underbar fortsättning på helgen!
Kram

0 kommentarer:

Skicka en kommentar