onsdag 6 maj 2009

den dag humorn dog vid YA

En tråkig dag idag.
Allas vår vän, min favoritlärare ska sluta på skolan. Hur man nu ska orka dra sig till skolan är ett mysterium. Tänk vad en lärare kan komma att betyda..En sak är säker, han kommer att vara otroligt saknad!
Men nu är ju vännen vår inte avliden fastän det låter så, så nej humorn lever nog ännu kvar.. :)



Där hemma är läget inte mycket bättre. Två av mina kära lökar har nämligen börjat blomma och
Nej de är inte vita.. och
Nej de liknar inte vit kalla.. och
Nej ingen har överdrivit om stanken.
Den är exakt så fruktansvärt äcklig som den beskrivs. När man nosar på den på nära håll får man nästan reda på vad man ätit till lunch. Så hemsk är den verkligen.
Men Daniel och jag har i alla fall haft otroligt roligt åt de hemska blommorna!:D
(De bor numera ute på terassen.)





Annars går allt bra just nu. Har praktik på skolans blombutik denna vecka och får ställa i ordning till morsdag. Vill någon ha vackra blommor så kom och hälsa på!:) Där finns bl.a. många sorters rosor i massor av rosa och röda nyanser.

Var till gravgården idag med underbara sweet akito rosor, min mormor skulle nämligen ha fyllt år idag.

Kära bror var med mig men nämnde inte ett ord om hans ödlekalla-lök så jag var tvungen att kika in till honom för att se om den blommar. Tyvärr har den inte slagit ut i all sin prakt..ännu. Så åtminstone det har jag att se fram emot:D

Vad vore livet utan humor och fantasi.. ;)

Ha en bra fortsatt vecka!

Kram

10 kommentarer:

  1. GLENN???!?!! SKA GLENN SLUT??! :o :(
    Men vaför visst ja he?! Kanski ja ha hört na rykten när ja va på praktik.... MEN GLENN? :(

    SvaraRadera
  2. Oj, så di ha börja blomm? Kan bara föreställ me hu hemskt di loftar...;) Hu läng har ni upp butiken vi skolan?

    SvaraRadera
  3. "När man nosar på den på nära håll får man nästan reda på vad man ätit till lunch." Moahaahaaaaahaa! :D David har något alldeles underbart att se framemot! Nu funkar datorn så kanske ett välbekant aniskte snart dyker upp på ansiktsboken.....

    SvaraRadera
  4. Anonym = Dadsan...så du veit...

    SvaraRadera
  5. Jag kan beskriv ho dessa "Alien" blommor låftar - som föusi!! He var som at nan sko ha spridi ut kostziitn i vardagsryymi han dan di börja "blom"...Ifall he e naan som vill ha en oförglömlig doftupplevelse rekommenderar jag dessa "aliens" starkt...:)
    Puss, puss älskling!

    SvaraRadera
  6. Sandra:jo he e den hemska sanningen. vi sko ju måst sammel ihop en liten present åt an! ja tänkt ja sko koll va teje ar tycker, men he e ju vår Glenn he gäller! ho mang ar lärare sko bjud hem sina elever å stek plättar åt di?! han e underbar!:) va tycker du?

    Nela: ja had lista ut att e va tö jå, he e int najn annin som kan tyck he ja e såde roli tror ja:)

    Ja väntar på de på fb, David hälsar dö er en föredar som sviker anti-fb ideal.. :D

    Ia: du e välkommen ti kom å nos på di vilken dag som helst;)

    SvaraRadera
  7. Absolut!! Glenn sku behöv få en chokladask å en ny mösso :)

    SvaraRadera
  8. Jag måste nog tyvärr gå emot mina ideal och lämna mitt avtryck på denna globb (gissa vem) =)
    Till Ninna Och Häggi
    Har idag "hört på byn" att edra ödekallor "fått tillökning".
    Soppåsar i förrådet och förökade ödlekallor.....he e raamt, he e sääkert raamt i hägnan.

    Till Nela och Ia:
    Den fina presenten jag fick av min kärleksfulla och omtänksamma (NOT) lillasyster, DOG förrän den slog ut i blomsterprakt. David vs.ödlekalla,2-0 (ja va så förkyld tå ninna och daniels blomma så ja känd int naa lukt) =D

    SvaraRadera
  9. Vänt bara David, ja ska spar lökarna ti ödlekallorna, di böri blom igen ganska snabbt så.. Tå kan ja ge en eller tri åt de igen, he kommer ju tö äntå int ti minnas så senil som du e.. Ja trodd he börja först baket tretti men för vissa böri he visst ännu tidigare:D

    Daniel ha vari å spika upp pilar utanför lägenhejtin din så du ska hitt ti sophuse..så la ja nager lappar ti påmin de här å där. Bl.a. på rulatorn å brevi trygghetsalarme :D :D

    Om du mot förmodan sku minns va he e för blommor kan ja ju pass å på å göm en najn stans..

    Ninna å universalnyckeln vs. David 1-0

    SvaraRadera
  10. Jaha, tänkt just fråg vem som ska slut men sir att folk ha skriva Glenn! D va ju synd. Han som e så skoji.. :)

    Kramar Madde (SolfMadde) :D

    SvaraRadera