onsdag 27 maj 2009







Kalvleka, vårstjärna och vallmo är lite av det som så vackert blommar i Solf just nu. Och mer blir det för varje dag, en helt underbar tid på året vi har just nu!

Väntar nu bara på att min klematis ska börja blomma, dess stora vackra mörkrosa knoppar visar alla tecken:)
Jag har velat ha en klematis länge nu men inte haft något ställe att sätta en på. Men på trädgårdsdagarna vid skolan kunde jag inte hålla mig längre.. Så jag hämtade en stör från föräldrarna och skruvade fast en lykta på den och planterade klematisen nedanför. Så nu har den börjat växa sig upp efter stören och fort går det! Det blev riktitgt fint faktist, så i höst får vi sitta på terassen i den då förhoppningsvis färdiga soffan och tända ljuset i lyktan och bara mysa:)
Nu är det bara två dagar kvar av praktiken så börjar sommarlovet på riktigt:)

Ha en skön onsdagskväll!
Kram på er
//Ninna




2 kommentarer:

  1. "Förhoppningsvis färdig till hösten"...soffon e no fäädi före he...!! He e på gång rej!:) Puss puss älskling!!

    SvaraRadera
  2. Hoppsan!:) visst var an he! du e verkligen på gång redan å he var så fint sötis!;)

    SvaraRadera