onsdag 5 maj 2010

Älskade trädgård, så möts vi igen!



Hej kära vänner!

Nu är det verkligen ett tag sen jag har skrivit här. Slutarbetet är det som har tagit det mesta av min tid, men det är det slut med nu! Arbetet är rättat och inlämnat. Presentationen är genomförd, efter sömnlösa nätter;) Allt är fixat och klart. Det enda som behöver göras före examen är att slutföra praktiken jag håller på med just nu. Denna vecka och två veckor till, sen är allt klart!
Även denna gång lyckades jag hitta en riktigt bra praktikplats! Trivs utmärkt!:)

Idag när sista skolarbetet blev färdigt firade jag med att inleda trädgårdssäsongen! Gräsmattan räffsad, bänkar putsade, hängpilen tuktad osv. Kameran hade vi inte hemma så några vårkort blev det inte.

Istället kommer lite kort på mammas och pappas trädgårdsprojekt från ifjol. En "rondell" i gammal stil där de kan sitta och njuta med en kaffekopp:) Bilderna är från förra året och den är inte helt färdig, därför är inte alla detaljer bra ännu. Men i år så:)

Vill själv ha något liknande någon gång. Tycker den blev riktigt mysig!





Tyvärr syns det inte på bilderna riktigt hur det ser ut. Rondellen är mellan tre stora äppelträd så den är riktigt inramad. Förhoppningsvis börjar alla buskar och perenner ta sig i år så det blir blommor i överflöd runt om;)


Sköt om er allihopa!

Kram

//Ninna


2 kommentarer:

  1. Oj va fin! Själv håller jag på med en "kaffegrotta" i trädgården. Få se vad det blir till :)

    SvaraRadera
  2. Haha, en kaffegrotta?! he låter verkligen intressant:) ja såg fotona du had lagt upp på bloggen. he finns ju en massa potential för hande trädgården.. sluttningsträdgårdar e toppen!!:)

    SvaraRadera