tisdag 29 mars 2011

Grönt är så otroligt skönt!



Har ledig dag idag.
Vaknade med huvudvärk,
en huvudvärk som blev till migrän.
Som ledde till en dag i sängen..
Men nu börjar det äntligen släppa lite.

Så nu bort med det negativa och fram med det positiva! :)


Nu till mina favoriter grönväxterna..
Planterade om dem förra veckan,
men de flesta växterna har vuxit så pass att de måste ha nya krukor.
Hittade inga fina som jag ville ha, så jag köpte korgar istället.
Riktigt söta och mycket mycket billigare än keramikkurkor!

Hittade också en plåtkruka som jag riktigt älskar!

Här är min passionsblomma som är riktigt full med knoppar.

Porslinsblomma

Min kopparranka som egentligen borde må ganska dåligt..den står brevid terassdörren i hörnet.
Eftersom vi släpper in och ut katterna där året runt så står den i drag väldigt ofta, men växer gör den iaf! :)

Paradisträd och peperomia

Istället för korgar kan man ju också gräva fram lite fina träbyttor:)


Japp, det var lite av mina sötnosar ;)



Slänger in lite boktips också. Fick denhär boken då föräldrarna var på trädgårdsmässa till stockholm ihelgen. Riktigt härlig bok!
Rekommenderas varmt åt trädgårdsintresserade som älskar vita blommor;)

Önskar er alla en fin vecka!



2 kommentarer:

  1. Uss, int bra me migrän! Men bra om de känns bättre nu! Puss!!!

    SvaraRadera
  2. Jo he gick nog över, tack å lov! Puss på dej me kära du:)

    SvaraRadera