söndag 27 mars 2011

kattmys och pyssel


Har haft en lång men fin helg. Innehållet har varit lite blandat, höjdpunkten var helt klart en överraskningsfest för en 30-åring och överraskad det blev han:)

Lite pyssel hann jag också med medan Daniel var på mässa.
Hittade en gammal "kortställning" som jag försökt måla vit nångång...
..en halvtaskig insats som blev ett heltaskigt resultat.
Men så efter en längre tid som bortglömd så hittade lådan fram.


Försökte mig på nått jag inte testat förrut.
Limmade fast fina, gamla papper på ställningen med hjälp av burken här nedanför. Hemskt enkelt egentligen.


Burken funkar både som lim och som lack utanpå.
Klottigt men roligt! :)
Klippte och rev till olika papper och limmade fast dem lite kors och tvärs.
Sen drog jag med limmet utanpå alltihopa. Klart!


Och inte tog det värst mycket tid heller..resultatet ser ni här nedanför.
Jag blev iaf helnöjd :)




Nu blir det sängen för min del, till katten Elviras stora besvikelse.
Hon sover på ryggstödet bakom mig med nosen inburrad i nacken min:)

Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Är det decoupage lim du har använt?

    SvaraRadera
  2. Nej, det är ett sorts collage-lim står det på burken. Man kan använda limmet till massor..t.ex. kan man överför kopierade bilder till andra ytor med samma lim :)

    SvaraRadera