söndag 3 juni 2012

Lycka i en möbel


Nu först har jag hunnit få in bilder på skåpet vi fick hem. Passade perfekt där vi hade tänkt oss att ha det.
Så nu har en hel del av pysselgrejerna fått flytta in i skåpet. Ändå finns det en hel del som jag inte har rum för.
Borde fixa lite hyllor att ha på väggen så skulle den saken lösa sig.
Men trädgården lockar för mycket för att fundera på inredningen där inne..

Skåpet är troligtvis från 1860-talet och har iaf varit min mormors föräldrars. 
Mamma trodde att det kan ha varit min mormorsmormors från början. Och vad passar bättre än det eftersom det är just den Ulrika jag har fått mitt namn från :)

Vems det än har varit så älskar jag skåpet, varenda lilla millimeter av det!







8 kommentarer:

  1. Jättefint skåp! Finast är ju sådant som är naturligt slitet, i användning under många decennier. Visst blir det fint också då man fixar nåt så att det ser gammalt ut men det är ju ändå inte riktigt samma sak.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Carita! Jo visst är det så. Skåpet blev räddat ur ett uthus där det stått i många, många år. Det fattades en del lister och annat som var borta och söndrigt så svärfar hamnade att restaurera det åt oss. Men han gjorde ett riktigt bra jobb och bevarade så mycket som möjligt. Minst sagt nöjda blev vi!

      Radera
  2. Hej!

    Ja hitta en bok på jobbe ida som du va me i.. :) Bilden från Stundars som va me i en tidning nyligen.
    De va denhär: https://www.vasek.fi/vaasan-seutu/vaasan-seutu-tuhansia-onnellisia-tarinoita-kirja-nyt-saatavilla/

    Tänkt bara ja måsta meddel! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa!

      Nej men va spännande! Ja måst ta och kika efter boken och bläddra i den. Tack då du meddela :)

      Radera
    2. Ja glömd ju också att meddela att de int va en liten bild, utan ett helt uppslag! :)

      Radera
    3. Ojoj då! Det här måst jag nog ta och titta på.. Månne man hittar den på nån bokhandel..ska väl ta och leta då jag far till stan :)

      Radera
  3. Finns no både på Suomalainen, Gros och Loftet! :)

    SvaraRadera