tisdag 26 juni 2012

Sommarpyssel

Hittade tre små tavlor på loppis och hittade samtidigt tre fina fågelkort. Så efter lite enkelt klippa och klistra fick fåglarna flytta in i tavelramarna. Kommer att passa perfekt i sommarstugan! 




Medan jag pysslar på med mina småprojekt hemma så tar sambon tag i lite större pysselprojekt och bygger en ny bänk åt sina svärföräldrar. 
Pappa har sparat delarna till en gammal bänk de hade haft hemma och med delarna som modell så snickrade herr D ihop en likadan bänk. Gissa hur många pluspoäng han drog hem från svärföräldrarna..



9 kommentarer:

  1. Ojoj vilken snygg bänk!
    Jag har också tänkt bygga en likadan, men problemet har varit just att hitta en bra modell.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev den fin! Daniel säger att han har modellerna på fanerbitar, så vill du så kan han ta med dem åt dej så du får rita av dem. Vi är troligtvis på väg ditåt på loppisracet nu i helgen :)

      Radera
    2. Oj, de sku verkligen va bra! Ska se om jag får fixat fram nå material att rita av på :)

      Radera
  2. Jag märker att man borde skaffat nån som heter Daniel. Verkar vara byggarkrut i dom gossarna ;) Underbar bänk förresten! Kanske jag går och provsitter?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar som om namnet har en viss betydelse ;) Ja bänken blev verkligen underbar, bekväm är den också! Det är nog bara att ta en sväng in till mor och far och sätta sig på den. Troligtvis sitter där redan en stickande Roshild, men hon blir bara glad åt sällskap :)

      Radera
  3. Supersnygg - vill oxå ha!! Måste nog först se till att skaffa en herr D.

    Trevlig blogg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anita! Egentligen är nog inte bänken så hemskt invecklad att göra, så säkert kan man få till en bänk utan en herr D också. :)

      Radera
  4. Hej, jag såg du hade färgat håret hos en ekofrisör, hur länge höll färgen? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan! Vilken kul fråga! Det håller nog minst lika bra som vanlig hårfärg. Men då brukar hårfärger fastna rätt bra på mitt hår, men jag antar att det är lite olika beroende på hårtypen. När jag färgade det lite mera rött så for det ur en del i början, men det brukar det ju göra med vanlig hårfärg också.. Så jag skulle nog säga att du ska testa på :)

      Radera