onsdag 12 januari 2011

Tulpanfrossa



Det allra allra sista av julen är nu borttaget här hemma hos oss.

Så även min favorit julprydnad, en tomtekrans som hänger på dörren mot terassen.
Tycker den är så mysig:)
Men nu får den snällt krypa ner i sin låda till nästa år..



Tycker det brukar vara så skönt att få ta ner det sista av julen, men i år är det lite annorlunda.. Plötsligt känns liksom allting så mörkt här hemma.

Men det är inget som inte kan fixas med hjälp av lite ljus, lampor och fina blommor!

Och äntligen är min favoritsäsong (i blomväg) här på riktigt, nämligen tulpansäsongen!
Älskar dessa underbara blommor! :)



Kameran är fortfarande sönder, finns nog inget att göra än att köpa en ny..tills dess får ni hålla till godo med telefon-foton och liknande:)

Skulle vilja ha en systemkamera och lära mig lite mer om fotografering..men har inte riktigt nån aning om vilken kamera som skulle passa mig.
Så snälla ni som har lite mer kunskap inom området, berätta! Vilka kameror är bra men ändå lätthanterliga, t.o.m. för en sån som mig.. :)



4 kommentarer:

  1. Alla systemkameror e egentligen ganska lika att använd. Jag har en canon 1000d å den e typ den som e mest basic av canons systemkameror. Om du sen vill ha en nikon så tror ja att de e 3000 som e deras basmodell! :)

    SvaraRadera
  2. Aha! Ja sku måst far ti stan å kik på nån å kolla lite priser..vill int ha nån jättedyr heller, men en basic modell låter riktigt bra:) E du nöjd med din?

    Tack för hjälpen Lisa:)

    SvaraRadera
  3. Ja e no jättenöjd me min! Den bord int heller va så dyr nå mera. Ja kolla på netanttila.fi å där va den 399,90€ me ett standard objektiv å sedan 499,90 me standardobjektiv + ett långobjektiv. Kan va bra ti funder om du vill ha ett långobjektiv för di e ganska dyr ti köp såde skillt men i pakete så blir de ju som bara 100€. :)

    SvaraRadera
  4. Aha, tackar för hjälpen! va å kika idag ti expert å anttila, men anttila va no billigare både me canon å nikon.. ska funder lite men just hede paketet lät no faktist bra!

    ska sova på saken så kanske ja blir lite klokare:)

    SvaraRadera