måndag 21 november 2011

lost in the 70's



Vi har just nu ett bord på suvikirppis här i Vasa. Riktigt bra loppis, fräscht och snyggt och affärerna går lysande där! Dessutom är personalen riktigt trevliga och hjälpsamma!
Så nu letar vi fram mera överflödiga grejer vi har hemma för att fylla på vid loppisbordet.

Föräldrarna hittade en låda med gardiner och dukar som de haft på 70-talet.
Måste bara ta kort och dela med mig av några av de härliga (och mindre härliga) tygerna.
Några blev jag faktiskt tvungen att behålla själv :)

Tydligen var både Finlayson och Tampella stora tygfavoriter på den tiden.
Önskar jag var bättre på att sy, då skulle jag helt säkert behållit lite mera tyger och sytt om lite.
Men när jag ser vissa av gardinerna med orange och gula spetsar så har jag nog lite svårt att förstå mig på föräldrarnas dåvarande smak.
Men vad kan en 80-talist egentligen ha att säga om det ljuva 70-talet ;)






0 kommentarer:

Skicka en kommentar