fredag 20 januari 2012

Pysselsugen



Nå nu lär stickgalna mamma bli riktigt nöjd :)


Fick ett riktigt stort sug efter pyssel igår men hittade inte på någonting som kändes lockande. Tills jag såg ett lila garnnystan som jag har tänkt göra något av någongång. Eftersom jag stickar och virkar ungefär en gång vartannat år så har det fått ligga i garnburken ganska så länge.

Igår fick jag dock lite sticksug så jag letade fram det enklaste mönstret på ett par tofflor som jag kunde hitta. Så nu sitter jag här och stickar ett par tofflor och så enkelt som det är så går det riktigt fort! Fick en färdig igår på kvällen när vi satt framför tv, men funderar ännu på att fixa dem lite roligare. Återstår att se om det blir till något, men jag stickar iaf!



2 kommentarer:

  1. Ser bra ut, fortsätt min dotter. Det är du som kan ge en fortsättning åt mina stickgener.

    SvaraRadera
  2. Tack mamsen! Stickgenerna bord ju finnas gömda nånstans..ska bara gräv fram dom först. :)

    SvaraRadera