torsdag 6 oktober 2011

Har skördat bort lite av solfskogarnas fina guld


Har tagit "sommarledigt" nu då jag inte hann ha ledigt mer än en vecka i sommar. Känns verkligen efterlängtat och behovet har varit stort. Konstaterade idag att det inte alls är dumt att ha ledigt på hösten istället för på sommaren. För på sommaren finns det så mycket att göra och man vill absolut inte ta det lugnt. Men på hösten är tempot saktare och man kan med helgott samvete ligga inne en regnig dag och läsa en bok.

Dagens program har varit en skogsutflykt med pappa. Han hade hittat ett toppen trattkantarellställe, växte nästan mattor med trattkantareller där. Efter nån timme så hade jag mer än tillräckligt med svamp för en vinter. Så kvällens program har varit att rensa, skiva, förvälla och frysa in. Tack och lov att man har en hjälpsam karl! :)

Nåja, frysen är full av godsaker och jag börjar mer och mer känna mig som en människa igen.

Lägg till ett glas rött och en muminbok så har jag haft en riktigt bra dag!






0 kommentarer:

Skicka en kommentar