måndag 21 maj 2012

En dag i krombi


Igår fick vi äntligen hem vårt fin fina hörnskåp som svärfar restaurerat.
Skåpet skulle vara med på utställning vid Kronoby folkhögskola så vi passade på att besöka utställningen samtidigt som vi hämtade hem skåpet.

Riktigt imponerad blev jag! Massor av människor och ännu mera hantverk som alla duktiga människor har pysslat på med.

Avdelningen med handarbete var riktigt intressant.
Jag blev så otroligt inspirerad av alla fina vävda mattor, handdukar och tyger!
Helst skulle jag ta tag i vävandet direkt och lära mig det, men nu är det allt för vackert väder för att sitta inne. Nu är det nästan bara trädgården som gäller.











Skåpet som vi hämtade hem tänkte jag ta foton på först när vi har det på plats där det ska stå och jag har organiserat allt pyssel och annat som ska få nytt rum därinne. 

Men så småningom kommer det bilder! Jag kan iaf säga att vi båda är riktigt nöjda, precis som vi ville ha det!

TACK  Henka! :)




Efter titten vid folkhögskolan kikade vi in till Tingsboden i krombi. Riktigt härlig butik som är värd att åka till!
Skulle bara behövt ha en hel del tid till så jag skulle hunnit kika igenom varje vrå :)

Det som kom med hem var iaf lite gamla tapet-provbitar, några av dem ser man på bilden ovanför.
Färgerna stämmer inte och de vackraste lyckades jag tydligen inte få med på fotot..

Vill ni se foton från tingsboden så kika in hos Lundagård , såg att de också hade varit på besök samma dag och fotat en massa fina foton!


3 kommentarer:

  1. Menade inte var helt anonym! Du har så fina bilder! Hälsar Carola i Krombi ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack anonyma Carola! ;) He va ju no hantverken som gjord bilderna! :)

      Radera