söndag 6 maj 2012

Plötsligt händer det


Nu har jag gnällt tillräckligt länge över att jag inte kan virka. Hittade ett mönster på virkade tofflor på en blogg, bilden har jag sparat och tittat lite längtansfullt på ibland. 
Sen en kväll bestämde jag mig för att nu ska jag försöka, så där på riktigt.
Så jag tog det garn och den virknål som jag hade i mina gömmor och började på.

Och med lite mer tålamod än vanligt och den vanliga envisheten så lyckades jag äntligen!
Jag vet nu mera vad fasta maskor, smygmaskor, stolpar och allt vad det heter är för något.

Och titta, det blev ett par tofflor! På något magiskt sätt blev de dessutom i min storlek :)



Elvira tyckte det här med garnnystan var huvudlöst roligt och mysigt.


Att jag lyckades beror nog mest på att mönstret var så otroligt logiskt beskrivet. 

Vill någon prova på så finns mönstret här :


Trevlig söndag alla fina!



6 kommentarer:

  1. Härliga tossor!:) Bra gjort att ha virka dem!! //Marängen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ia, he va roligt att hör! :) Kom hem snart, ja har så dryft!

      Radera
  2. Du är bra på det här med tossor. Helt klart! Så fina igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! Nu tror jag att virktanden har börjat värka i hägnan. Det är nästan så att jag vågar påstå att jag tycker virkning är roligare än stickning :)

      Radera
  3. Snyggt!!! :-) Kanske jag också skulle våga mig på att virka... Älskar ju att ha varmt om fötterna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Jo prov på du bara! Det var verkligen enkelt bara man tänkte lite logiskt. Håller på med mitt andra par nu :)

      Radera