tisdag 15 maj 2012

Virkade babytofflor


Har verkligen fastnat för det här med virkning. Nu när jag kan virka lite grann så kan jag inte sluta!
Tänkte virka ett par till stora tofflor men hittade mönstret till ett par tofflor för nyfödda istället. Så då blev jag tvungen att testa på ett par sådana..bara för att testa på :)






När tofflorna var färdiga började jag virka på en mössa åt mig själv. Hittade inget mönster på en sådan som jag ville ha så jag lyckades knåpa ihop ett mönster själv. Och om jag får tro kära sambon och bror så blev den riktigt fin!
Ska försöka fixa foton imorgon.

Äntligen kan jag stryka iaf en sak från min "sakerjagvillläramig-lista".
Men den är fortfarande lång. Riktigt lång.

Skulle jag bara lära mig hur man får mer tålamod skulle säkert listan krympa en aning :)



6 kommentarer:

  1. Duktiga du!

    Det där med Homemade kan man ju se ur två vinklar. Både tossa och innehåll kanske? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det känns fint att höra från en "riktig" virkare :)

      Jo ja tänkt just på det då jag sydde fast lapparna. Homemade till 100% i det fallet :)

      Radera
    2. Otroligt snygga lappar. Kan man få fråga varifrån? Homemade?

      Radera
    3. Nej de är inte homemade :) Jag köpte dem från panduro i stockholm. Sinooperi säljer ju panduros grejer så de kanske råkar ha dem.

      Radera
  2. Du har ju också en supermysig blogg, måste börja hålla ett öga på den! Och vilka underbara tofflor du har virkat... Skulle passa utmärkt på vår lilla klump sen. Var har du hittat mönstret?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Stefanie! Tofflorna hittade jag här: https://docs.google.com/file/d/0B92baIzeuR3EMjIxZjRjYWMtNTE0Yi00YzVhLTliYWUtMjIwMDk1NTIzYWVh/edit?hl=en_US&pli=1

      Mina tofflor blev inte riktigt lika de på bilden, men de blev ju tofflor iaf:)
      Prova på! Det var riktigt kul att virka dem, bara man har koll på hur man virkar 2 dst tillsammans. Vilket jag inte hade.. Därav det lite unika utseendet :)

      Radera