måndag 23 februari 2009

blommor på näthinnan


Sportlovet har börjat! Jobbar hela veckan på båda mina favorit ställen. Idag har jag varit i blombutiken och lagat buketter nästan hela dan, har inte funnits mycket tid till annat. Trodde inte det var sant när klockan blev stängningsdags. Och då jag kom hem hade D lagat maten färdigt, vilken underbar dag!:)


På pysselfronten har det blivit mest stickat. Verkar ha hamnat i någon slags stickperiod tydligen, jag som aldrig har tyckt om att sticka sitter nu och njuter med mina garnnystan. Funderar hårt på att börja sticka ett par sockor.. Får se hur detta slutar.


Jag har just stickat färdigt en axelvärmare som jag pysslat på med. Sen blev jag sugen på att testa sticka ett par tofflor, så då letade jag mönster och stickade ett par sådana också. De blev riktigt varma och mysiga faktist. Är helnöjd då jag äntligen fått någonting färdigt stickat och mamma blev så stolt så:)



För att skrämma er ytterligare så måste jag berätta om min nya plan, jag har grävt fram virknålen! Jajamänsan nu skall jag lära mig att virka! Och jag kom fram till att man klarar sig långt med bara luftmaskor:) Håller på och försöka virka blommor som jag skall sy fast på min blivande sockor. Intressanta projekt på gång här!

Nu blir det dock till och titta på stora barnfamiljer i tv, ett mycket intressant program!

Ha en bra kväll!

Kram

2 kommentarer:

  1. Hej på dej och tack för din snälla kommentar i min blogg :)

    Härlig blogg har du och va händig du är;)Ljuvliga tossor...
    Hit kommer jag igen!

    Trevlig fortsättning på veckan,

    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Oj, nej va fina tofflor du had sticka! :)

    SvaraRadera