måndag 9 februari 2009

kreativa ninna

Hejsan!
Idag har det varit så skönt att få vara ledig! Det blev till en riktigt kreativ dag. T.ex. har jag varit hemma hos föräldrarna och fortsatt med vårt målningsprojekt i köket, det ser ut att bli riktigt riktigt bra. Men det är fortfarande en hel del kvar att göra.
Morgonen började jag med att sitta och pyssla vändagskort. Jag var på handarbetsmässa igår och fick en hel massa ideér. Köpte bl.a. ett stort block med tildamönstrade papper i helt underbara nyanser av rosa, givetvis hittade jag det från sinooperis bord:) Så i år blir vändagskorten mycket rosa och lila och mycket söta. Bilder på korten kommer först efter vändagen..

Det fanns även en hel del annat intressant på mässan. Jag och min brors sambo hittade bl.a. ett stånd med gammaldags saker. En hel massa småsaker men ack så underbara i våra ögon. Mannen som stod och sålde hade ganska så roligt åt våra läten ("Ååååh!" "Oooh!" "Mmm!") då vi rotade runt i lådorna. Vi kom hem med nästan exakt samma saker, en påse full med skatter! Jag tror dock att vi var de enda som förstod vidden av våra fynd när vi kom hem.. Nåväl här kommer en bild med mina guldklimpar.
Det blev en hel del saker att förgylla sylådorna mina med.
Dessutom tyckte sambon att det blev riktigt fint! :)

En av mina stora favoriter var dessa gamla knapplådor.
Helt underbara!


Nu ska jag gå och laga färdigt mina kort..börjar snart att se allt i ljusrosa:)
ha en bra kväll!
kram

0 kommentarer:

Skicka en kommentar