onsdag 18 februari 2009

kallt ute, blommor inne


Nu är vår lägenhet full av blommor dels från alla hjärtans dag, dels från skolan. Och jag njuter! Det gör inget att temperaturen smyger ner mot en 20 grader på kvällarna när man kan sitta inne och titta på blommor som om det vore sommar:)

Här är en gammal så (eller vad det kan heta) som jag hittat hemma hos föräldrarna. I dem är lite franska tulpaner + lite grenar från skogen. Jag fullkomligt älskar dessa tulpaner, de är så stora, böjliga, vackra och alldeles underbara!




Och här är en liten bukett jag lagade i skolan
med lite ranunkler och freesia.

Skola har jag för övrigt inte förrän om nästan två veckor, nu blir det iställe till att jobba. Känns riktigt skönt faktist!

Men nu till något helt annat än skola och jobb.. Min älskling är och skidar och har beställ plättar med jordgubbssylt tills han kommer hem så nu ska jag gå och trolla fram lite plättar!

Ha en bra kväll

Kram!

3 kommentarer:

  1. Oooooh va snyggt!!! :o
    Ja glömd ju mina tulpaner i vasa jag, så ja får dem först imårån när min morbror tar dem hit ti nykaabi :)

    Förresten sku du kunna änder så man int behöver vara inloggad på nånting om heter blogger för att kunna kommentera :P

    Sandra

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ja älskar hande som tulpanerna e i..fast ja int riktit vejt va he e:)

    Attans..hoppas Daniel ha stoppa di i vatten:)

    Ja tror att kommentarerna borda va fixa nu, ja va iaf å ändra på na.. du får säg till om int he va rätt ja ha tryckt på:)

    SvaraRadera
  3. Otroligt vackra blommor och buketter! De där franska tulpanerna har jag aldrig prövat, men de ser helt ljuvliga ut!

    Tack för att du hälsade på hos mig! Tycker det är jättekul att hitta nya finlandssvenska bloggar.

    Ha det gott!

    SvaraRadera