lördag 7 februari 2009

Inte än..


Varför ska det komma så mycket snö när mina vårkänslor snart börjar spira?




Imorse före jag skulle till jobbet satt jag vid köksbordet med persiennerna nerdragna och beundrade mina krokusar på köksbordet som börjat slå ut och jag blev alldeles varm och glad inombords. Tills jag öppnade dörren ut och snö och totalt mörker slog emot. Det är då jag inser att man skall spara sina vårkänslor ett tag till om man bor här. Jag insåg även efter att ha kört på oplogade småvägar att man borde stanna kvar i sängen när klockan ännu inte blivit sju en lördagsmorgon. Ännu en gång konstateras att jag verkligen inte är en morgonmänniska.


Men det behövs så lite för att allt skall bli ljust igen..jag har inhandlat ett nytt fruktfat! Jag har velat ha ett nytt som ser lite mer gammalt ut än det vi hade och jag hittade det perfekta. Och hör och häpna, det fanns i en liten butik i Solf!





Men nu väntar bastun

och en mysig hemmakväll!

Ha en underbar lördagskväll!



Kram //Ulrika

1 kommentar:

  1. Låter som att dö e förvåna över att du hitta fruktskålen i Solf... Ninna, ALLT finns i Solf!;)

    SvaraRadera